Platforma EICO

Jak zaoszczędzić na rachunkach za energię elektryczną i gaz

Jak można taniej kupić energię?

Dzięki wprowadzonej w Prawie energetycznym zasadzie TPA klient może dowolnie wybierać sprzedawcę energii elektrycznej i gazu!

Zasada TPA skutkuje tym, że np. odbiorca mieszkający w Lublinie może kupić energię lub gaz w Gdańsku, a lokalny dystrybutor działający na terenie Lublina zobowiązany jest tę energię lub gaz dostarczyć

Jak zmienić sprzedawcę?

  • W pierwszym kroku należy wypowiedzieć starą umowę
  • Zmiana sprzedawcy trwa do 30 dni
  • Sprzedawcę można zmieniać dowolną ilość razy
  • Odbiorca może zmienić: sprzedawcę, cenę energii elektrycznej lub gazu, opłatę handlową
  • Bez zmian pozostaje: lokalny dystrybutor i ceny oraz stawki za usługi przesyłowe i dystrybucyjne

Dlaczego najlepiej z EICO?

  • Wygoda – wszystkie sprawy załatwiasz przez Internet
  • Organizujemy aukcje, w których sprzedawcy energii elektrycznej i gazu z całego kraju w jednym miejscu oferują swoje produkty
  • Samodzielnie decydujesz, którą ofertę wybierasz – możesz też zrezygnować ze wszystkich gdy nie będą atrakcyjne
  • To Ty dokonujesz wyboru bez pośredników bez marż i opłat
  • Dostęp do platformy EICO jest bezpłatny
  • Pilnujemy za Ciebie terminów obowiązywania umów i wysyłamy z wyprzedzeniem indywidualne powiadomienia

Jak zacząć?

Aby skorzystać z Platformy, trzeba wykonać następujące kroki:

  • Zalogować się do systemu
  • Uzupełnić swoje dane osobowe
  • Stworzyć bazę danych swoich liczników prądu/gazu

Po zatwierdzeniu przez administratora powyższych informacji otrzymasz unikalny nr ID i potwierdzenie rejestracji na adres e-mail

eico logowanie

1. Logowanie

Wystarczy, że wpiszesz swój adres e-mail i hasło (dane te wystarczą też do utworzenia konta)

eico dane

2. Uzupełnienie danych osobowych

Uzupełnij swoje dane osobowe – są one niezbędne, aby skutecznie zawrzeć umowę z nowym sprzedawcą, jeśli zdecydujesz się na jego ofertę

UWAGA! EICO zapewnia ochronę Państwa danych osobowych!

eico liczniki

3. Uzupełnienie danych liczników

Uzupełnij dane dotyczące Twojego dystrybutora, sprzedawcy i licznika

Znajdziesz je np. na swoim rachunku za prąd / gaz

Dalsze kroki – wybór oferty

  1. Na twój adres e-mail przyjdzie potwierdzenie złożenia pierwszej oferty na energię elektryczną lub gaz. W okresie kolejnych 7 dni możesz się spodziewać wpłynięcia kolejnych ofert.
  2. W tym okresie zachęcamy do logowania się na konto i sprawdzenia zakładki „Moje oferty”. W tym miejscu będą się znajdować oferty energii elektrycznej lub gazu dla Ciebie.
  3. Następnie wybierasz interesującą Ciebie ofertę – dopiero wtedy informacje o Twoim liczniku zostaną przesłane do wybranego przez Ciebie sprzedawcy.
  4. Pozostałe zadania związane ze zmianą sprzedawcy wykona za Ciebie Twój nowy sprzedawca.
  5. Zatwierdzoną przez Ciebie umowę Twój nowy sprzedawca prześle do Ciebie pocztą do podpisu.
eico oferty

Złożone oferty

Oferty prezentujemy w taki sposób, aby łatwo można było ocenić, czy są dla Ciebie korzystne – podając cenę i termin płatności

eico panel

Zarządzanie kontem

W każdej chwili możesz zalogować się na swoim koncie i:

  • sprawdzić informację o Twoich licznikach lub dodać kolejny licznik, w tym dla energii cieplnej
  • sprawdzić, czy są jakieś oferty dla Ciebie
  • mieć wgląd w podpisane umowy
  • zadać pytanie administratorowi Platformy lub naszym specjalistom
eico pomoc

Pomoc

Pamiętaj, że zawsze możesz zadać pytanie administratorowi lub specjaliście ds. zakupu energii elektrycznej lub gazu!